Bu iç mekanlar sizi şaşırtabilir! İşte en tuhaf tasarıma sahip 10 araba
Otomobil dünyası her zaman yeniliklerle ve özgün tasarımlarla doludur. İç mekanlar da bu yeniliklerin ve özgünlüklerin bir yansımasıdır.
Onlarca yıldır otomobil üreticileri, otomobilleri daha güvenli ve konforlu hale getirmek için teknolojiden yararlanmanın beklenmedik yollarını denediler.
Güzel ya da kötü buldukları yeniliklerin bir kısmı konsept aşamasında kaldı, ancak diğerleri şiddet içeren yolları aşıp üretim aşamasına geçmeyi başardı.
Bu yazıda, şimdiye kadar gördüğümüz en garip 10 konsept otomobil iç mekanına daha yakından bakacağız.
1. Maserati Boomerang (1971)
1971’de tanıtılan Maserati Boomerang, çarpıcı formuyla sıra dışı değil; Onu emsallerinden ayıran şey içinde gizlidir.
İlginç bir şekilde konumlandırılmış direksiyon simidi, yedi gösterge, çeşitli anahtarlar ve bir dizi uyarı lambası içeren bir gösterge paneli etrafında dönüyordu.
Konsept tamamen işlevseldir, bu nedenle insanlar onu kullandı ve bunun bilgiyi sunmanın en ergonomik yolu olmadığını fark etti.
2. Lancia Sibilo (1978)
Bertone tasarımcısı Marcello Gandini, 1978’de Stratos’u değiştirmenin yollarını araştırırken Lancia Sibilo konseptini çizdi.
Ralli dostu kokpitin yerini, tek kesimli çok fonksiyonlu direksiyon simidi ile vurgulanan temiz, sistematik bir tasarım aldı.
3. Opel Küçük (1983)
1983’teki Opel Junior konsepti, minimalizm düşünülerek tasarlandı. Gösterge paneli, üzerine göstergelerin ve anahtarların bulunduğu bölmelerin takıldığı bir rafa indirildi.
Citroën 2CV sahiplerinin aşina olduğu bu düzen, Junior kadar küçük bir konseptte otomobilin “alan önemlidir” anlayışını vurguladı. Junior’ın iç mekanı, Chris Bangle adlı o zamanlar duyulmamış bir tasarımcı tarafından geliştirildi.
4. Volkswagen Yörünge (1986)
1986 Volkswagen Orbit konseptinin direksiyonuna geçtikten sonra deneyimli bir pilot bile korkabilir.
Kontrol paneline tamamı dijital olan bir dizi gösterge, anahtar ve ekrandan oluşan büyük bir panel hakimdi.
Volkswagen Orbit üretime ulaşmadı ve şirket, konseptin ağır teknoloji gösterge panelini hızla unuttu.
5. Mercedes-Benz F200 Hayal Gücü (1996)
1990’larda birçok kişi uçak teknolojisinin 2000’lerde otomotiv endüstrisine de geleceğini varsayıyordu.
O yıllarda Mercedes-Benz, sürücülerin joystick kullanarak araç kullanmasına olanak tanıyan yeni modelini piyasaya sürdü.
F200 Imagination’da bulunan teknolojilerin çoğu, 2020’de üretilen birçok modelde bulunuyor.
Günümüzde joystick ile donatılmış tek bir seri üretim araç yoktur ve otomobil üreticileri bu özellik üzerinde çalışmayı bırakmıştır.
Çoğu kişi, video oyunu benzeri joysticklerin değil, otonom sürüş teknolojisinin sonunda direksiyon simidinin yerini alacağı konusunda hemfikirdir.
6.Toyota HV-M4 (1999)
Toyota, hibrit HV-M4 konseptini 1999 yılında “gelecekte bekleyebileceğimiz türden bir araç” olarak tanıttı.
Otomobil, iç mekanda yıldızların aydınlattığı bir gece arka planına sahip bir gösterge grubuna ve orta konsolda kristal küresel bir kürenin altına yerleştirilmiş bir bilgi ekranına sahipti.
7.Ford 7/24 (2000)
Ford’un 7/24 konseptinin üç çeşidi de aynı ileri görüşlü iç mekanı paylaştı. Firma, kabine yerleştirilmiş çok sayıda teknolojik özelliği vurgulamak için dış tasarımı kasıtlı olarak olabildiğince kolay ve anlaşılır tuttuğunu açıkladı.
Gösterge tablosuna entegre edilen ekran, çizgiler halinde düzenlenmiş yuvarlak simgeler olarak karşımıza çıktı. Ancak ekran dokunmaya duyarlı değildi.
Kullanıcılar, sesli komutları kullanarak bu ilkel bilgi-eğlence sisteminde gezindi.
8. Toyota POD (2001)
Kısmen otomobil ve kısmen tüketici elektroniği olan İsteğe Bağlı Özelleştirme (POD) konsepti, Toyota ve Sony tarafından ortaklaşa tasarlanmıştır.
Kalabalık Japon şehirleri için boyutlandırılmış olmasına rağmen, iç kısmı, her biri büyük ekranla donatılmış farklı döner koltuklarda dört yolcu için yer sunuyordu.
POD, yolcular hakkında en sevdikleri müzik tarzı gibi bilgileri topladı ve araç içi deneyimlerini buna göre uyarladı.
Toyota, POD gibi sert bir görünüme sahip bir araba çıkarmadı, ancak içerdiği teknolojilerden birden fazlası günümüzün seri üretim modellerinde bulunuyor.
9. Mitsubishi CT-MiEV (2006)
Mitsubishi CT-MiEV’deki çok işlevli direksiyon, 2000’lerin ortalarında artık alışılmadık veya özellikle dikkat çekici değildi. Mitsubishi, jant tellerinin buluştuğu alana daha da fazla özellik ekleyerek onu yeniden tasarlamaya çalıştı.
2006 CT-MiEV konseptinin direksiyon simidinin solunda, sürücünün medya ve navigasyon menülerine erişmesine izin veren hibrit aktarma organlarının ve düğmelerin bir diyagramı vardı.
Sağ tarafta, yakıt seviyesi düşük olduğunda veya yol bilgisayarı mekanik bir sorun algıladığında yanan uyarı lambaları vardı.
Mitsubishi bu teknolojiyi asla üretime sokmadı; sürücüler, motor kontrol lambası yerine direksiyon simidinin ortasında birden fazla hava yastığı olmasını tercih ediyor.
10. KIA Hayal Edin (2019)
Kia tarafından 2019 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Imagine konsepti, otomobil endüstrisinin ön panel ekranlarına olan takıntısıyla açıkça alay ediyor.
Gösterge paneli, bilgi-eğlence sisteminin yanı sıra araç ve çevresi hakkında bilgi veren 21 farklı, yüksek çözünürlüklü ekranla donatılmıştır.
Kia, Imagine’in ne zaman üretim modeli olacağını açıklamadı ancak 21 ekrandan en az 19’unun konsept aşamasında kalmasını bekliyoruz.